Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Siedlcach.
Data publikacji strony internetowej: 2014-12-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-02-03. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Małycha, administrator@siedlce.praca.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 257943209. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach:
Do budynku prowadzi wejście na poziomie chodnika od ulicy Pułaskiego.
Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie piętra budynku za pomocą windy.
Przed budynkiem, w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia, wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń dostępnych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Punkcie Informacyjnym (parter) oraz na I piętrze budynku zainstalowano pętle indukcyjne.
W budynku umieszczono na każdym piętrze kontrastowe plany tyflograficzne dla osób słabowidzących i niewidomych, które zostały wyposażone w system lokalizacji radiowej YourWay. Ponadto przy wejściu do budynku oraz przy wszystkich pokojach znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille'a dla osób niewidomych i oznaczenia wypukłe dla osób słabowidzących.
Wewnątrz budynku zastosowano oznaczenia kontrastowe.
W Powiatowym Urzędzie Pracy można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
Łazienki zostały przystosowane do potrzeb osób z niepelnosprawnościami.